söndag 6 juli 2008

På väg

Skit också. Sen som vanligt. Kom i sista sekunden till färjeterminalen i Oskarshamn - mysig som en järnvägsstation i DDR - och fick rusa ombord. Men värst är nog att jag är sen med förberedelserna. Trots att pressmeddelandena vräkt in i mejlboxen i veckor har jag ignorerat dem. Och nu sitter jag här på färjan med rullväskan full av utskrifter. Jag har tre timmar på mig att få koll på Almedalsveckans 650 arrangemang. Och i väskan ligger Kackerlackorna av min nye favoritdeckarförfattare, Jo Nesbö, och lockar. Vi får se om han eller pressmeddelandena vinner.

Kändisspotting: Margareta Winberg och maken, den tidigare vänsterpolitikern Jörn Svensson. Svensson hade sitt handbagage i en chick papperskasse från ICA Maxi.

1 kommentar:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Använd boken till kvällslektyr. Du behöver säkert något annat att tänka på efter politikspäckade dagar :)